فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
چادر کمپینگ چیست؟ + انواع و کارکرد آن

چادر کمپینگ چیست؟ + انواع و کارکرد آن

یکی از مهم‌ترین وسایلی که برای مسافرت و گذراندن شب در طبیعت به آن نیاز دارید چادر کمپینگ است که قرار است سلامت شما را از سرما و خیس بودن طبیعت حفظ کند اگر رنگ خواب و استراحت از سرما و نم را نمی بینید، نمی توانید از کمپینگ لذت ببرید بنابراین چادر کمپینگ در طبیعت خانه شماست.

خرید چادر کمپینگ هم مانند خرید خانه نکات ظریف زیادی دارد که باید به آنها توجه کنید چادرها انواع، طرح‌ها، اندازه‌ها و ویژگی‌های مختلفی دارند که در هنگام خرید باید به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

در این مقاله ابتدا به معرفی انواع چادرهای مسافرتی می‌پردازیم; سپس در مورد فرمت‌های مختلفی مانند خرید مبل بادی صحبت می‌کنیم و در نهایت در مورد ویژگی‌ها و نکاتی که باید بدانید تا بتوانید مدل‌های مختلف را با هم مقایسه کنید و هوشمندانه انتخاب کنید صحبت می‌کنیم.

 

انواع چادر کمپینگ

چادرها با توجه به کاربرد و شرایط آب و هوایی به 4 دسته اصلی تابستانی، سه فصلی، چند منظوره، چادر کوهنوردی یا زمستانی تقسیم می‌شوند.

 

چادر مسافرتی تابستانی

چادر کمپینگ مسافرتی به گونه ای طراحی شده اند که حداکثر تهویه را در ماه‌های گرم تابستان فراهم می‌کند و همچنین از ورود حشرات به داخل جلوگیری می‌کند نمونه‌های خوب این نوع چادرها آنهایی هستند که چارچوبی محکم دارند تا برای استفاده در هر شرایط آب و هوایی تابستانی از بادهای ملایم تا طوفان تابستانی مناسب باشند در این چادرها به قدری از توری استفاده می‌شود که وقتی در را باز می‌کنید هوا به خوبی در داخل جریان دارد.

 

چادر مسافرتی سه فصل

هدف اصلی این چادرها خشک نگه داشتن شما از بهار تا پایان پاییز در هر شرایطی است به همین دلیل به چادرهای سه فصل معروف هستند این نوع چادرها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر باد و باران شدید مقاومت کنند مراقب باشید که این چادرها برای هوای برفی مناسب نیستند.

در طراحی آنها از ترکیب عایق و تهویه مطبوع استفاده شده است که مناسب هوای پاییزی و نه چندان گرم در شب‌های معتدل بهاری است به این ترتیب در قطعاتی که برای تهویه مطبوع طراحی شده اند، زیپ‌هایی برای بستن زیپ در مواقعی که نیازی به تهویه هوا نیست برای جلوگیری از ورود باد و باران در نظر گرفته شده است.

 

چادر مسافرتی چند منظوره

چادر کمپینگ مسافرتی چند منظوره از دو نوع قبلی است این چادرها معمولا یک پوشش اضافی دارند که می‌توانید در هوای خنک و گاهی سرد و بارانی پاییزی روی چادر قرار دهید حتی در شرایط آب و هوایی که نیازی به این پوشش ندارید، می‌توانید آن را از چادر خارج کنید نکته مهم در مورد این نوع چادر این است که وزن آن نسبت به انواع دیگر بیشتر است و برای کوهنوردی که می‌توانید در آن کوهنوردی یا کوهنوردی طولانی مدت داشته باشید انتخاب خوبی نیست.

 

چادر مسافرتی زمستانی (کوهنوردی)

در تولید این چادرها از پارچه‌های ضخیم و فریم‌های محکم استفاده شده و برای سخت‌ترین شرایط آب و هوایی طراحی شده است معمولا ارتفاع کمی دارند و به شکل سنگ طراحی شده اند تا بتوانند بادهای شدید را به خوبی تحمل کنند در هوای بسیار سرد و برفی و کوهستانی تنها این نوع چادر می‌تواند پناهگاهی امن برای شما باشد.

 

نکاتی که در هنگام خرید چادر کمپینگ باید در نظر بگیرید

اگر از مباحث اولیه مثل شناخت اشکال مختلف چادر کمپینگ بگذریم به نکات کاربردی تری می‌رسیم! اصولا آنچه در خرید دستگاه اهمیت دارد، داشتن معیارهایی برای مقایسه مدل‌های مختلف است در اینجا با توجه به نکاتی که قبلا گفتیم بر روی این معیارها تمرکز می‌کنیم:

 

ابعاد چادر

 چادرها معمولا به دو صورت اندازه گیری می‌شوند حالت اول ابعاد بسته بندی است کسانی که ماشین شخصی ندارند مانند کوله گردها و کوهنوردان باید به این مقدار توجه ویژه داشته باشند زیرا آنها حجمی را که به کیف آنها اضافه می‌کنید تعیین می‌کنند پس باید برای اندازه خود کیف مناسب باشد بنابراین اگر ابعاد بسته بندی خیلی بزرگ باشد در حمل آن با مشکل مواجه خواهید شد اگر ماشین دارید هرچه اندازه بسته بندی کوچکتر باشد، چیزهای بیشتری باید در ماشین خود قرار دهید.

وزن چادر کمپینگ مسافرتی

فکر نمی کنم نیازی به تاکید داشته باشم که اگر وسیله نقلیه شخصی ندارید و سفر شما مستلزم پیاده روی نسبتا طولانی است، باید به وزن چادر توجه کنید وزن چادر متناسب با ظرفیت آن است این بدان معناست که هرچه چادر پهن‌تر باشد، باید سنگین‌تر باشد.

ظرفیت چادر کمپینگ

 سازندگان چادر علاوه بر اعلام ابعاد ظرفیت، واحد خود را نیز یک نفر اعلام می‌کنند بنابراین در حین خرید، هنگام مقایسه ابعاد مدل‌های مختلف، به تعداد افراد برای ظرفیت آن‌ها توجه کنید البته وزن، ابعاد و ظرفیت چادرها به وضوح مرتبط است.

جنس پارچه

 پارچه اکثر چادرها کمپینگ معمولا از پلی استر است اما اگر می‌خواهید از چادر خود در شرایط بارانی و سرد استفاده کنید، بهتر است چادرهای دو لایه را انتخاب کنید این چادرها دارای لایه دیگری از پارچه هستند که روی چادر کشیده شده است که معمولا از پلی استر یا پلی آمید ضد آب ساخته می‌شود به این ترتیب ضخامت چادر افزایش یافته و از ورود آب به داخل آن جلوگیری می‌شود.

 همچنین شما عزیزان جهت خرید مبل شنی و اطلاع از قیمت چادر کمپینگ می توانید از قسمت محولات به تمامی محصولات ما در سایت اینتکس شو دسترسی داشته باشید..  

 

مقالات مرتبط