فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
انواع ترامپولین چیست و بررسی کارکرد آن

انواع ترامپولین چیست و بررسی کارکرد آن

 

انواع ترامپولین که یک اختراع قرن بیستم با سابقه استفاده غنی در سیرک ها، بازی های المپیک و حتی ناسا است. ژیمناستیک آلمانی-آمریکایی نیسن ترامپولین را در دهه 1930 با استفاده از لوله های داخلی لاستیکی و قطعات فولادی ضایعاتی اختراع کرد. 

 نیسن در ابتدا آن را به عنوان ابزاری برای آماده شدن بهتر برای اجراهای سیرک اختراع کرد و بعداً آن را توسعه داد تا افراد بیشتری بتوانند از آن برای آموزش آکروباتیک استفاده کنند. ترامپولین در دهه 1950 به عنوان مراکز بازی کودکان در پمپ بنزین ها و مراکز خرید و سرگرمی رایج شد.  در طول جنگ جهانی دوم، مدرسه پرواز نیروی دریایی ایالات متحده از ترامپولین برای آموزش خلبانان و ناوبران استفاده می کرد. ناسا همچنین از آن برای آماده سازی فضانوردان برای سفرهای فضایی استفاده کرد.

ترامپولین چیست؟ 

ترامپولین یک اختراع قرن بیستم با سابقه استفاده غنی در سیرک ها، بازی های المپیک و حتی ناسا است. نیسن، ژیمناستیک آلمانی-آمریکایی، ترامپولین را در دهه 1930 با استفاده از یک لوله لاستیکی داخلی و قطعات آهنی اختراع کرد.

نیسن در ابتدا آن را به عنوان ابزاری برای آماده شدن بهتر برای اجراهای سیرک اختراع کرد و بعداً آن را توسعه داد تا افراد بیشتری بتوانند از آن برای آموزش آکروباتیک استفاده کنند.  ترامپولین در دهه 1950 به عنوان مراکز بازی کودکان در پمپ بنزین ها و مراکز خرید و سرگرمی رایج شد. در طول جنگ جهانی دوم، مدرسه پرواز نیروی دریایی ایالات متحده از ترامپولین برای آموزش خلبانان و ناوبران استفاده می کرد. ناسا همچنین از آن برای آماده سازی فضانوردان برای سفرهای فضایی استفاده کرده است. ترامپولین در سال 1997 به ورزش المپیک تبدیل شد.

انواع ترامپولین 

ترامپولین گرد

ترامپولین های گرد احتمالاً رایج ترین انواع ترامپولین هایی هستند که در حیاط های خصوصی یافت می شوند. این ترامپولین ها برای استفاده در فضای باز عالی هستند و معمولاً در اندازه های مختلف هستند. طراحی فنر گرد این ترامپولین خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد. وقتی روی این نوع ترامپولین ها می پرید، طبیعتاً شما را به مرکز برمی گرداند. این کار احتمال افتادن از روی ترامپولین را کاهش می دهد. این طراحی برای استفاده در فضای باز مناسب است زیرا از افتادن افراد جلوگیری می کند و به آنها اجازه می دهد تا روی تفریح ​​تمرکز کنند. 

ترامپولین مستطیلی

نوع دیگر ترامپولین، ترامپولین های مستطیلی است که تفاوت زیادی با ترامپولین های گرد دارد. آنها الگوی پرش متفاوتی دارند و اغلب مورد علاقه حرفه ای ها هستند. افرادی که در ژیمناستیک شرکت می کنند و کسانی که به طور مرتب از ترامپولین استفاده می کنند اغلب این مدل های مستطیلی را خریداری می کنند. آنها برای افرادی که فضای زیادی ندارند بسیار مناسب هستند زیرا اندازه آنها کوچکتر است و به دلیل شکل آنها مانور دادن آنها آسانتر است. 

ترامپولین مربعی

یکی از محبوب ترین انواع ترامپولین، ترامپولین مربعی است. ترامپولین های مربعی نوعی بین مدل های گرد و ترامپولین های مستطیلی هستند. اگر تازه شروع کرده اید، خرید یکی از اینها عالی خواهد بود. آنها برای افرادی که در شرایط خاص ورزش می کنند خوب هستند و برای کمی تفریح ​​نیز مناسب خواهند بود. ترامپولین های مربعی به اندازه مدل های مستطیلی گران نیستند و از نظر ایمنی شبیه مدل های گرد هستند. 

ترامپولین هشت ضلعی

شکل نهایی ترامپولین ها که باید با آن آشنا باشید ترامپولین هشت ضلعی است. افراد زیادی هستند که دوست دارند این ترامپولین های هشت ضلعی را به دلیل اندازه شان تهیه کنند. وقتی می خواهید یکباره مقدار زیادی را روی ترامپولین بیندازید، داشتن یک مدل هشت ضلعی کاملا منطقی است. این نوع ترامپولین دارای مساحت بسیار بزرگی است که به افراد بیشتری امکان می دهد همزمان از آن لذت ببرند. 

مینی ترامپولین

ترامپولین های کوچک گاهی اوقات به عنوان ترامپولین تناسب اندام شناخته می شوند. از انواع ترامپولین می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد. برخی افراد از ترامپولین های کوچک برای تمرین پریدن استفاده می کنند. افرادی که به صورت حرفه ای در ژیمناستیک مسابقه می دهند باید از ترامپولین برای چندین رویداد مختلف استفاده کنند، بنابراین برای آنها ضروری است که بتوانند روی انواع ترامپولین تمرین کنند. 

ترامپولین آبی

ترامپولین های آبی کمی با انواع ترامپولین های موجود در این لیست تفاوت دارند. آنها سرگرمی مشابهی را در مقایسه با سایر ترامپولین ها ارائه می دهند، اما این فقط یک فعالیت کاملاً متفاوت است. اگر هرگز ترامپولین آبی ندیده اید، باید بدانید که این یک سطح بادی است که افراد روی آن می پرند. این ترامپولین های آبی اغلب بسیار بزرگ هستند و افراد را به هوا پرتاب می کنند. ترامپولین هایی مانند این باید در حجم های طبیعی بزرگ آب استفاده شوند. 

قفس ترامپولین

ایمنی برای بسیاری از افرادی که ترامپولین می خرند یک نگرانی بزرگ است. ترامپولین قفسی یکی از ایمن ترین انواع ترامپولین است. این ترامپولین ها می توانند ساعت ها سرگرمی را برای کودکان و بزرگسالان فراهم کنند. تنها مشکل این نوع ترامپولین این است که گاهی افراد در تصادفات مجروح می شوند. البته نادر نیست و گاهی پیش می آید که شخصی از ترامپولین پرت شود.

ترامپولین بدون فنر

ترامپولین های بدون فنر در بازار وجود دارد که می تواند جالب باشد. این ترامپولین ها هر روز محبوب تر می شوند زیرا گزینه ای امن تری در نظر گرفته می شوند. یکی از بزرگترین نگرانی ها هنگام پریدن روی ترامپولین آسیب دیدن یکی از فنرها است. اگر فنر از کار بیفتد، می تواند به فرد آسیب جدی وارد کند. البته در این نوع ترامپولین فنر وجود ندارد. 

سخن نهایی 

همانطور که در متن ذکر شد ترامپولین یکی از ورزش های پرش است که روحیه شادی را به ارمغان می آورد. مقدمات لازم قبل از انجام این کارها چندان دشوار نیست. پس از انجام این کار، می توانید به سلا برسید و اوقات خوشی را ایجاد کنید. با تمام این نکات، بهتر است در حین انجام این کار، جنبه ایمنی را نیز در نظر داشته باشید.

 

مقالات مرتبط