فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
قرص کلر چیست؟

قرص کلر چیست؟

قرص کلر یکی از پرکاربردترین و متداول‌ترین راه‌ها برای ضدعفونی کردن آب استخر می‌باشد. از این قرص در اغلب کشورهای دنیا جهت گند زدایی آب استخرها و تصفیه آب آشامیدنی یا ضدعفونی نمودن آب جهت شستشوی میوه و سبزیجات استفاده می‌شود. کلر یک ماده شیمیایی است که از آن برای ضدعفونی کردن آب استفاده می‌شود. این قرص با قابلیت حل شدن در آب می‌تواند تمامی میکروب‌ها و عوامل بیماری‌های موجود در آب را از بین برده و آب سالم و پاکیزه در اختیار شما قرار بدهد تا بتوانید از آن جهت نوشیدن، شنا کردن یا نظافت استفاده نمایید.
قرص‌های کلر ۹۰ درصد مواد موثر و کافی برای از بین بردن آلودگی‌های موجود در آب را دارند و می‌توانند آب استخرها و آبنماها را با درصد اطمینان بسیار بالایی ضد عفونی و گند زدایی نمایند. در این مطلب قصد داریم شما را با قرص کلر استخر آشنا کنیم و انواع این قرص را با یکدیگر بررسی کنیم. همچنین به شما بهترین فروشگاه قرص کلر را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید با خاطری آسوده خرید قرص کلر را انجام بدهید.

قرص کلر چیست؟

کلر یک ماده موثر برای گند زدایی و ضدعفونی کردن آب می‌باشد. هر قرص کلر حاوی ۲۰۰ گرم سدیم دی کلروئیزوسیانورات و ۱۲۰ هزار میلی گرم کلر می‌باشد. غلظت کلر این قرص‌ها برای از بین بردن عوامل بیماری‌های آب کافی است و آسیبی به انسان وارد نمی‌کند. کلر زنی یک روش موثر برای گندزدایی است و یکی از راه‌های از بین بردن شیوع بیماری‌های ناشی از آب در سرتاسر جهان شناخته می‌شود.
قرص کلر 90 درصد علاوه بر قابلیت از بین بردن میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا به دلیل داشتن واکنش پذیری بسیار بالا می‌تواند آنزیم‌ها را نیز غیر فعال کند. اگرچه قرص کلر عوامل بیماری‌زا را به کلی از بین می‌برد اما در بدن خنثی شده و بر آنزیم‌های سیتوپلاسمی تاثیر مخربی نخواهد داشت. به همین دلیل دیگر نیازی نیست نگران سلامت آب تصفیه شده با قرص کلر باشید زیرا این قرص‌ها برای انسان کاملاً بی‌خطر می‌باشند.
برخی از انواع قرص‌های کلر حاوی ماده‌ای به نام سولفات مس هستند که می‌تواند مانع از رشد جلبک سبز در آب استخرها و منبع‌ها بشود. جلبک‌های سبز موجب لیز شدن کف استخر و تغییر رنگ و طعم و مزه آب خواهند شد. به همین دلیل لازم است حتماً از قرص‌های کلر حاوی سولفات مس برای تصفیه آب استخر استفاده شود.
 

با انواع قرص کلر آشنا شوید

قرص کلر انواع مختلفی دارد که می‌توانید آن را در بازار مشاهده کنید. به همین دلیل لازم است انواع آنها را بشناسید تا بتوانید بهترین قرص کلر را برای خود انتخاب کنید. در ادامه شما را با انواع قرص کلر استخر آشنا خواهیم کرد.

قرص کلر ایرانی

یکی از انواع قرص کلر که در بازار موجود می‌باشد قرص کلر استخر از کیفیت پایین تری نسبت به قرص های خارجی برخوردار است و سریع در آب حل خواهد شد. البته برخی سودجویان برای ساخت این قرص از مواد بی‌کیفیت استفاده کرده و آن را با قیمت بسیار پایین به بازار عرضه می‌کنند. ‌ قرص‌های بی‌کیفیت در تماس با آب فوراً به یک خمیر نرم تبدیل شده و به سرعت در آب حل خواهند شد. بنابراین بهتر است خرید خود را از نمایندگی فروش معتبر انجام بدهید تا خاطر شما از بابت اصل بودن قرص کلر آسوده باشد.

قرص کلر آمریکایی

یکی دیگر از انواع قرص‌های کلر موجود در بازار قرص کلر آمریکایی است که یک ترکیب بسیار عالی و جادویی برای ضدعفونی کردن آب به شمار می‌آید. این قرص می‌تواند میکروارگانیسم‌های موجود در آب استخر را به طور کلی از بین ببرد. همچنین می‌توان از قرص کلر آمریکایی به عنوان یک ضد لک و نابود‌کننده جلبک و جرمگیر آب نیز استفاده کرد.
با استفاده از این قرص آب استخر شفاف باقی می‌ماند و جلبک‌ها فرصت رشد در آب استخر را پیدا نخواهند کرد. بنابراین چنانچه قصد دارید آب استخر خود را در بالاترین کیفیت نگه دارید بهتر است از قرص کلر آمریکایی اصل استفاده کنید.

قرص کلر کات کبوددار

قرص کلر کات کبوددار موجود در بازار است که می‌تواند باکتری‌های موجود در آب را از بین برده و همچنین جلبک‌ها را نابود کند. همین امر موجب ایجاد شفافیت در آب استخر و کاهش سختی آب خواهد شد. قرص کلر کات کبوددار موجب ایجاد کف بر روی آب نخواهد شد. این قرص به راحتی در آب حل نمی‌شود و فرایند حل شدن آن چندین روز زمان خواهد برد.
این سه مورد از معروف‌ترین قرص‌های کلر استخر موجود در بازار هستند. علاوه بر این قرص‌ها می‌توانید از قرص کلر دانه‌دار، قرص کلر آنزیم‌دار، قرص کلر سلوکس و قرص کلر آکوا نیز استفاده کنید.

کاربرد قرص کلر

کلر به عنوان یک عامل سفید‌کننده می‌تواند لباس‌ها را ضدعفونی و سفید نماید. همچنین از محلول قرص کلر و آب می‌توان برای نظافت منزل استفاده کرد. قرص کلر برای امسال کاملاً بی‌خطر است بنابراین می‌توان از آن برای شستن و ضدعفونی کردن میوه‌ها و سبزیجات و سایر مواد خوراکی استفاده کرد. از کلر همچنین می‌توان برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا در بیمارستان‌ها، مهد کودک‌ها و سایر مناطق که به ارائه خدمات بهداشتی می‌پردازند استفاده کرد. از قرص کلر می‌توان برای تصفیه آب در شرایط اضطراری و بلایای طبیعی، سفر، کمپینگ و سایر موارد استفاده کرد. همچنین به دلیل خاصیت سفید کنندگی می‌توان از قرص کلر استخر در صنایع کاغذسازی و نساجی نیز استفاده نمود.
 

مزایای قرص کلر

همانطور که گفته شد قرص کلر مزایا و کاربردهای فراوانی دارد. به همین دلیل امروزه تبدیل به یکی از بهترین راه‌های ضدعفونی کردن آب برای نوشیدن و شستن و ضدعفونی نمودن مواد خوراکی شده است. در ادامه شما را با چند مورد از مهمترین مزایای استفاده از انواع قرص کلر استخر درجه یک آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به هنگام خرید با خاطری آسوده و اطلاعات کافی خرید خود را انجام دهید.
⦁    کلر برای انسان کاملاً بی‌خطر است و می‌توانید با خیال راحت از آن برای تصفیه آب استفاده کنید.
⦁    قرص کلر در برابر تمامی پاتوژن‌های شناخته شده نقش موثری ایفا می‌کند.
⦁    نگهداری و حمل و نقل آن بسیار آسان است و شما می‌توانید به راحتی آن را خریداری و استفاده نمایید.
⦁    قرص کلر با محیط زیست سازگار است و آسیبی به محیط زیست اطراف نخواهد رساند.
⦁    این قرص به سرعت واکنش می‌دهد و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آب را تصفیه و پاکسازی کند.
⦁    قرص کلر یک ضدعفونی‌کننده ارزان قیمت و مقرون به صرفه است و استفاده از آن کاملاً اقتصادی به نظر می‌رسد.
⦁    قرص کلر می‌تواند جلبک‌های موجود در آب استخر و منابع آبی را از بین ببرد. برای این کار لازم است از قرص کلر ضد جلبک با کیفیت استفاده کنید.

نکات مهم برای انتخاب قرص کلر

مدل‌های متنوعی از این قرص‌های کلر در بازار موجود است. پس لازم است که شما انواع قرص کلر را به خوبی بشناسید تا بتوانید بهترین نوع آن را برای خود انتخاب کنید. برای ضدعفونی کردن آب استخرها قرص کلر ۵ عددی ۳ اینچ از سایر مدل‌ها مناسب‌تر است. این قرص به راحتی در آب حل می‌شود و می‌تواند آب استخر را کاملاً ضد عفونی نماید. همچنین استفاده از قرص کلر 5 عددی ۳ اینچ بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد زیرا وقتی یک قرص کلر را داخل شناور می‌ریزید مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا این قرص به طور کامل درون آب حل شده و عملیات ضدعفونی را انجام دهد. تا زمانی که این قرص به طور کامل در آب حل نشده نیازی به استفاده مجدد از آن نیست و آب استخر سالم و پاکیزه می‌باشد. نوع دیگری از قرص کلر که می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید قرص کلر ۹۰ درصد اصلی است که می‌تواند حجم بسیار زیادی از آب را در مدت زمان کوتاهی تصفیه کند. در هنگام خرید قرص کلر لازم است به حجم استخر، نوع قرص و میزان حل شوندگی آن توجه کنید. همچنین بهتر است از قرص‌های کلر تضمینی شرکتی استفاده کنید که خاطر شما را از بابت کیفیت آسوده می‌سازند.

قیمت قرص کلر

با توجه به اینکه قرص کلر در انواع مختلفی مانند قرص کلر دانه‌دار، قرص کلر آنزیم‌دار، قرص کلر کات کبوددار، قرص کلر ضد جلبک، قرص کلر آمریکایی، قرص کلر کانادایی، قرص کلر سلوکس و قرص کلر آکوا در بازار موجود است قیمت قرص کلر می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد.
بهترین راه برای خرید قرص کلر با کیفیت خرید از نمایندگی فروش قرص کلر استخر می‌باشد که قرص کلر استخر درجه یک را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت به شما عرضه خواهد کرد. برای استعلام قیمت قرص کلر می‌توانید با فروشگاه اینتکس شو در تماس باشید.
 

کلام نهایی

قرص کلر در انواع مختلفی در بازار موجود است و می‌توان از آن برای گند زدایی و ضدعفونی نمودن آب برای شستشو، شنا و نظافت استفاده کرد. چنانچه قصد خرید قرص کلر استخر درجه یک را دارید بهتر است ابتدا قیمت قرص کلر را از یک فروشگاه‌ معتبر استعلام نموده و سپس اقدام به خرید قرص کلر استخر نمایید.

مقالات مرتبط