فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
مهم ترین تفاوت استخر پیش ساخته برزنتی با فایبرگلاس در چیست؟

مهم ترین تفاوت استخر پیش ساخته برزنتی با فایبرگلاس در چیست؟

شاید شما یک باغ یا ویلا دارید ولی به دلیل اینکه طراحی آن قدیمی است، اسخری برای آن در نظر گرفته نشده و در نتیجه شما به فکر ساخت یک استخر هستید. در این زمینه می‌توانید به سراغ استخر پیش ساخته بروید. وقتی در مورد استخر‌های پیش ساخته صحبت می‌کنیم منظورمان استخر‌هایی هستند که اسکلت آن‌ها به طور کامل طراحی و آماده شده و تنها با سر هم زدن قطعات آن، به راحتی می‌توانید استخر را راه‌اندازی کنید. استخر‌های پیش ساخته به دو دسته برزنتی و فایبرگلاس تقسیم می‌شوند. شما باید تفاوت استخر پیش ساخته برزنتی و فایبرگلاس را بدانید تا در زمان خرید دچار اشتباه نشوید و یک هزینه کاملا مقرون به صرفه را برای استخر‌ بپردازید.

بررسی تفاوت‌های استخر پیش ساخته برزنتی و فایبرگلاس

طراحی هر یک از انواع استخرهای پیش ساخته با یکدیگر متفاوت است و همین موضوع باعث تفاوت در ماندگاری و کارایی آن‌ها می‌شود. بنابراین قبل از اینکه به سراغ سفارش استخر پیش ساخته بروید بهتر است مروری بر مهمترین تفاوت‌های استخر پیش ساخته برزنتی و فایبرگلاس داشته باشیم:

  • تفاوت در ماهیت استخر و کارکرد آن

میزان انعطاف استخر‌های پیش ساخته برزنتی نسبت به استخر‌های فایبرگلاس بیشتر است. بنابراین حتی از این استخر در امور صنایع استفاده می‌گردد. این قبیل استخرها از نظر ابعاد نیز تنوع بالاتری دارند و شما براساس مساحت محلی که در نظر دارید می‌توانید متراژ استخر‌های برزنتی را تغییر دهید. همین دو مورد باعث می‌شود که از استخر برزنتی برای محیط‌های تفریحی، صنایع، پرورش ماهی و آبزیان و حتی در کشاورزی استفاده گردد. اما استخرهای فایبرگلاس اندازه‌های محدودی دارند و در نتیجه ما نمی‌توانیم از این قبیل استخر‌ها در صنایع مختلف استفاده کنیم.

  • نحوه نصب و راه‌اندازی استخر

به طور کلی راه‌اندازی استخر‌های پیش ساخته نسبت به استخرهای سنتی بتنی بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد اما با این حال باز هم تفاوت‌های بین استخر برزنتی و فایبرگلاس وجود دارد. نصب استخر‌های برزنتی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. در ساخت استخر‌های برزنتی از میله‌های نگهدارنده و دیواره‌های برزنتی استفاده می‌شود که در عرض ۱ تا ۳ ساعت می‌توان تمامی این قطعات را سرهم کرد و استخر آماده آبگیری خواهد شد. از طرف دیگر امکان نصب توکار و یا روکار استخر‌های برزنتی وجود دارد. اگر نمی‌خواهید که برای نصب استخر حفاری و کنده‌کاری انجام شود، قطعاً استخر برزنتی برای شما مناسب‌تر است چون به راحتی می‌توان آن را روی کار نصب کرد. اما اگر به سراغ استخر‌های فایبرگلاس بروید تنها می‌توانید آن‌ها را به صورت توکار نصب کنید و در نتیجه باید حتماً گودبرداری و کنده‌کاری انجام گیرد.

  • حمل و نقل و جا به جا کردن استخر

شاید بعد از مدتی تصمیم بگیرید باغ و ویلای خود را بفروشید. در این زمان است که اگر شما از استخر پیش ساخته برزنتی استفاده کرده باشید حتی اگر ابعاد آن بزرگ باشد، باز هم می‌توان تمامی قطعات آن را باز کرد و در بسته‌بندی‌های کوچک قرار داد. حتی می‌توانید استخر را با ماشین سواری جابجا کنید. اما از آنجایی که استخر‌های فایبرگلاس به صورت توکار نصب می‌شوند و از طرف دیگر بدنه آن‌ها غیر قابل جمع شدن است، بنابراین امکان جابجایی استخر فایبرگلاس وجود ندارد. مگر اینکه از شرکت سازنده بخواهید که با استفاده از دستگاه‌های کشنده مخصوص استخر را جدا کند.

  • مقاومت بدنه استخر

نوع مواد مورد نیاز برای ساخت استخر، بر روی مقاومت آن تأثیر می‌گذارد. در ساخت استخر‌های برزنتی از دو لایه برزنت استفاده می‌شود و از طرف دیگر بر روی قسمت بیرونی لایه‌ایی از الیاف شمعی قرار گرفته تا بدنه آن به پوست انسان آسیب وارد نکند. در طراحی ستون‌های نگهدارنده از آلومینیوم ضد زنگ‌ و آهن گالوانیزه استفاده می‌گردد که باعث افزایش مقاومت آن‌ها می‌گردد. اما در ساخت استخر فایبرگلاس از یک ماده تحت عنوان فایبرگلاس استفاده می‌شود که مقاومت آن بسیار بالا است. بنابراین از نظر مقاومت بدنه، استخر فایبرگلاس نسبت به  استخر. برزنتی اولویت دارد و در نتیجه طول عمر آن بیشتر خواهد بود اما طول عمر استخر‌های برزنتی براساس نوع برزنت‌های استفاده شده بین ۷ تا ۱۰ سال متغیر است.

سخن پایانی

در صورتی که به فکر نصب استخر در باغ ویلا و یا خانه ویلایی خود هستید پیشنهاد ما این است که به سایت اینتکس شو رو سر بزنید تا با انواع استخر‌های پیش ساخته شده آشنا شوید. کارشناسان ما شما را راهنمایی خواهند کرد تا براساس محل نصب و کاربرد استخر، بتوانید یک استخر پیش ساخته مناسب انتخاب کنید. لازم است در پایان این نکته را متذکر شویم که قیمت استخر فایبرگلاس تقریباً دو برابر برای استخر برزنتی است. بنابراین بهتر است هدف خود از ساخت استخر را مشخص کنید تا کارشناسان ما برای شما یک استخر پیش ساخته با قیمت مناسب نصب کنند.

مقالات مرتبط