فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
ترامپولین چیست؟ + نحوه نصب و راه اندازی آن

ترامپولین چیست؟ + نحوه نصب و راه اندازی آن

انواع پرش و حرکات آکروباتیکی که می توان روی این ترامپولین ها انجام داد شامل: پرش های مستقیم، پایک، تاک و یا حتی استرادل می باشد. لاوه بر این ها، از این وسیله در برخی از شهربازی ها وجود دارد، و تمامی کودکان برای سرگرمی و تفریح می توانند از آن استفاده کنند، حتی اگر مهارتی نداشته باشد. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در خصوص ترامپولین به دست آورید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ترامپولین چیست؟

ترامپولین در واقع، یک نوع وسیله ورزشی و تفرحی می باشد که، از یک قالب فولادی مستحکم و همچنین یک پارچه ضخیم و محکم تشکیل شده است. از این نوع وسیله اکثرا در مکان های ورزشی و ژیمیناستیک استفاده می کنند. ترامپولین در حالت کلی یک ابزار تمرینی مخصوص آکروباتیک می باشد، که در آن زمانی که ورزش کاران روی آن پرش انجام می دهند، می توانند حرکات آکروباتیک را به راحیتی روی آن انجام دهند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در زمان استفاده از ترامپولین ها رعایت کنید، این است که بتوانید کنترل و تمرکز داشته باشید. استفاده کردن از ترامپولین، علاوه بر این که موجب سرزنده و شادابی شما می شود، می توان برای سلامت شما هم تاثیر بگذارد. در ادامه مطلب به مزیت ها و ویژگی های استفاده از این محصول هم اشاره خواهیم داشت. البته بهتر است گفت که، ترامپولین ها، د رچند دسته وجود دارند و به بازار ها عرضه می شوند که در ادامه هم به آن ها اشاره خواهیم کرد.

انواع ترامپولین ها

ترامپولین ها همان طور که در قسمت فوق هم گفته شد، در چند درسته موجود هستند و هر یک از آن ها ویژگی های مختص خود را دارند. و نصب و راه اندازه هر کدام از آنها هم تقریبا با هم فرق می کند.

  • ترامپولین آپارتمانی
  • ترامپولین فنری
  • ترامپولین کشی

 

ترامپولین آپارتمانی

این نوع از ترامپولین ها در حالت کلی، یا به صورت فنری و یا به صورت کشی طراحی می شوند. هدف از تولید این نوع ترامپولین ها، این است که بتوانند در فضاهایی که مانند آپارتمان ها سقف دارند و پوشیده هستند استفاده کنند. میزان ارتفاع پرش ترامپولین های آپارتمانی تقریبا چیزی حدود 35 الی 40 سانتی متر است. قطر این نوع ترامپولین ها هم در سه سایز 100 120 150 سانتی متر است؛ که شما با توجه به فضا ی خود می توانید این را تهیه کنید.

مزیت هایی که این نوع ترامپولین از آن برخوردار است شامل: سبکی وزن، مقرون به صرفه بودن و پرش راحت می باشد. علاوه بر این ها، نصب کردن تور و محافظ در دور این محصول هم یکی از ویژگی های مهم آن محسوب می شود.

ترامپولین فنری

این نوع از ترامپولین جز اقتصادی ترین نوع ترامپولین شناخته شده است. ترامپولین فنری نسبت به دیگر ترامپولین ها از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است. در این نوع ترامپولین ها، فنرهای فولادی به کار برده شده که از قابلیت ارتجاعی برخوردار است.

ترامپولین کشی

این نوع از ترامپولین ها هم، با استفاده از کش تولید می شوند. ترامپولیت کشی از مواد های گوناگونی ساخته میش شوند تا از مقاومت بالایی برخوردار باشند، به همین خاطر، این نوع ترامپولین ها نسبت به دو نوع قبلی از قیمت بالا تری هم برخوردار هستند . این نوع ترامپولین ها، طول بیشتری را می توانند ارتجاع دهند و افراد سبک وزن به راحتی می توانند روی آن پرش داشته باشند.

نحوه نصب ترامپولین ها

برای نصب کردن ترامپولین ابتدا باید محتویات داخلی آن را جدا کنید که شامل: کاور محافظ فنر، توریريال نرده بان، پایه های یو وی شکلی، کفی، فنر کش، پیچ و مهره ها، جعبه های فنر، پایه های توری نیز می باشد.

اولی گامی که باید بردارید این است که، قاب ترامپولین را نصب کنید. باید در مواقع نصب ان دقت داشته باشید در غیر این صورت ترامپولین شما دچار مشکل خواهد شد. حتما باید دقت داشته باشید که آن را روی یک سطح صاف قرار دهید. سپس تمامی قطعه های هلالی مانند را به یک دیگیر وصل می کنید و یک دایره شکل تشکیل می دهید.  بعداز اتمام این مرحله، پایه ها را روی قاب به حالت ایستاده قرار دهید و  ترامپولین را محکم کنید. سپس پیچ های آن را ببندید.

بعد از اتمام این کار، سراغ نصب کفی ترامپولیین می ورید. در این بخش ابتدا باید به کمک یک فرد دیگر فنر ها را نصب کنید. سپس کاور های محافظ را در آن قرار دهید. در بخش توری آن هم اگر می خواهید تور آن را نصب  کنید، باید ابتدا میله های آن را کنار پایه های ترامپولین قرار دهید و با پیچ آن ها را به  هم اتصال دهید و تور آن را هم وصل کنید.

مقالات مرتبط