فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
قایق بادی چیست؟

قایق بادی چیست؟

درباره قایق بادی

قایق بادی نوعی از قایق است که از جنس پلاستیک پی‌وی‌سی طراحی و به بازار عرضه می‌شود. برای داشتن اوقاتی خوش با خانواده در فضاهای آبی که همراه با امنیت و آرامش نیز باشد می‌توانید از قایق‌های بادی استفاده کنید که قابلیت‌های متنوعی دارند و این روزها در بازار بسیار محبوب شده اند. این قایق‌ها ۲ الی ۵ نفر ظرفیت دارند و در عین حال بسیار سبک و کم حجم می‌باشند. بنابراین شما می‌توانید به راحتی آن را با خود حمل و نقل کنید و در ویلا یا استخر از آن استفاده کنید. آنطور که می‌دانید تفریحات آبی یکی از مهیج‌ترین تفریحات در فصول گرم سال به شمار می‌رود و بسیاری از افراد سعی می‌کنند در این فصول با بهره‌گیری از امکانات موجود از شرایط استفاده نموده و به بازی و تفریح بپردازند. یکی از وسایلی که می‌توانید از آن برای تفریحات بادی استفاده کنید قایق‌های بادی هستند که در ادامه این مطلب از ایتکس شو قصد داریم به معرفی آن بپردازیم.

قایق بادی چیست؟

قایق وسیله‌ای است که توسط یک پمپ باد راه اندازی می‌شود و بدنه آن از جنس پی‌وی‌سی است و شما می‌توانید از آن برای تفریحات آبی استفاده کنید. شما می‌توانید از این محصول برای تفریحات خانوادگی یا فردی استفاده کرده و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنید. قایق‌های بادی در انواع مختلفی طراحی و تولید و به بازار عرضه می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید بر اساس نیاز و سلیقه خود یک مدل مناسب را انتخاب نموده و خریداری نمایید.
حتماً به خاطر دارید که قایق‌ها در گذشته از جنس چوب فایبرگلاس تولید می‌شدند که مقاومت زیادی نیز داشتند. البته این قایق‌ها یک عیب بسیار بزرگ دارند که موجب می‌شود کاربران از خرید آن صرف نظر کنند و این مشکل راحت نبودن جابجایی قایق‌های چوبی است. بنابراین افرادی که دور از دریا و آب‌های آزاد زندگی می‌کنند نمی‌توانند قایق‌های با ابعاد بزرگ خریداری کنند زیرا جابجایی این قایق‌ها سخت و غیر ممکن است. به همین دلیل شرکت‌هایی که در تولید محصولات بادی فعال هستند به فکر ساخت قایق بادی افتادند تا این مشکل حل شود. 
نکته مهم در هنگام خرید این قایق توجه به ایمنی آن است. زیرا این قایق‌ها می‌توانند در صورت بروز حادثه جان سرنشینان را به خطر بیندازند. بنابراین لازم است هنگام خرید قایق بادی توجه کنید که این قایق بر اساس استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده باشد.

قایق بادی اینتکس
 

بررسی ساختار قایق‌های بادی

در بسیاری از مدل‌های قایق بادی یک لایه برزنت نیز قرار گرفته است که موجب افزایش ضخامت بدنه و مقاومت قایق در برابر برخوردهای احتمالی می‌شود. بر روی بدنه این قایق دریچه‌های ورود هوا طراحی شده تا شما بتوانید با استفاده از یک پمپ باد به راحتی قایق را باد کرده و از آن استفاده نمایید. در کنار اغلب قایق‌های بادی یک پمپ باد دستی نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید قایق را در زمان بسیار کوتاهی باد کرده و استفاده کنید. همچنین می‌توانید برای این کار از یک پمپ باد برقی نیز استفاده کنید تا کار باد کردن و راه اندازی قایق را برای شما آسان‌تر ‌کند.


بدنه قایق‌های بادی مانند قایق‌های چوبی طراحی می‌شود و جنس آن از پلاستیک مقاوم و سبک است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی قایق بادی خود را جابجا کنید. طراحی قایق‌ها ممکن است با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشد. برخی از نمونه‌های قایق بادی برای آب‌های آرام طراحی می‌شود که بیشتر به صورت پارویی بوده و قادر است 2 الی ۸ نفر را درون خود جا بدهد. این گونه قایق‌ها قابلیت نصب موتور را ندارند و برای آب‌های خروشان مناسب نمی‌باشند.
گونه دیگری از قایق‌ها به صورت حرفه‌ای طراحی می‌شوند و قابلیت نصب موتور را نیز دارند. این گونه قایق‌ها برای تفریح تردد و گشتزنی مناسب هستند و چنانچه شما فقط قصد تفریح و آب بازی را دارید گزینه مناسبی برای شما به شمار نمی‌آید. حمل و نقل این قایق‌ها به سادگی صورت می‌گیرد بنابراین شما می‌توانید به راحتی باد قایق را خالی کرده و آن را جابجا کنید.

کف قایق 


در کف برخی از قایق‌های بادی حرفه‌ای بخشی از جنس فایبرگلاس وجود دارد که مقاومت قایق را دوچندان می‌کند زیرا قایق‌های حرفه‌ای ممکن است هنگام حرکت در آب با امواج و صخره‌ها برخورد کند. به همین دلیل لازم است نکات ایمنی در طراحی آن رعایت شود تا احتمال خطرات جانی برای سرنشینان به حداقل برسد.
همچنین برخی از مدل‌های استاندارد قایق بادی به صورت لایه لایه طراحی می‌شوند و مخزن‌های هوای آنها از یکدیگر جدا است تا در صورت پاره شدن یک قسمت سایر قسمت‌های بدنه به مشکل بر نخورد و قایق غرق نشود.
به همین دلیل است که می‌گوییم طراحی این قایق‌ها تنوع بی‌شماری دارد و لازم است شما خرید را با در نظر گرفتن نیازهای خود انجام بدهید.

مزایای قایق‌های بادی

تا اینجای مطلب شما را با چند مورد از مزایای استفاده از قایق‌های بادی آشنا کردیم. در ادامه قصد داریم سایر مزایای این قایق‌ها را با شما در میان بگذاریم تا شما بتوانید خرید خود را با دقت انجام بدهید.
وزن سبک
مهمترین مزیت قایق‌های بادی وزن کم آن می‌باشد. سبک بودن این محصول موجب می‌شود که بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید و از آن در مکان‌های مختلفی استفاده کنید. به همین دلیل شما می توانید از این قایق در مکان های مختلفی استفاده نمایید.
نیاز به فضای کم
برای نگهداری قایق‌های بادی شما نیاز به فضای زیاد ندارید زیرا می‌توانید باد قایق را تخلیه کرده و به راحتی آن را درون یک کیف کوچک قرار دهید. همین امر جابجایی قایق بادی را بسیار آسان می‌سازد و محبوبیت آن را افزایش می‌دهد. همچنین شما می توانید به راحتی این قایق را توسط خودرو حمل نمایید.

ایمنی قایق بادی

یکی از مهمترین نکات هنگام خرید قایق‌های بادی توجه به ایمنی محصول است. قایق‌های بادی به صورت سه لایه و چهار لایه طراحی و تولید می‌شود تا ایمنی آن افزایش یابد. بنابراین در صورت پاره شدن یک بخش قایق به سرعت غرق نخواهد شد. ‌ همچنین این قایق‌ها قابلیت شناوری بسیار بالایی دارند بنابراین حتی اگر تمام قایق پر از آب بشود قایق به صورت شناور باقی می‌ماند و غرق نخواهد شد.
 

دوام و مقاومت قایق بادی

به دلیل استفاده از پی‌وی‌سی مقاوم این محصول از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار است. رویه اصلی این محصول بسیار با کیفیت بوده و ضخامت بالای آن موجب می‌شود که قایق به راحتی پاره یا غرق نشود. همین امر موجب افزایش ایمنی قایق بادی خواهد شد و شما می توانید با خاطری آسوده از آن استفاده نمایید.

قیمت مقرون به صرفه قایق بادی

تنوع قایق‌های بادی اینتکس درون بازار بسیار زیاد است. عوامل مختلفی مانند رنگ، سایز، مدل، ابعاد و ... در تعیین قیمت محصول موثر هستند. اما با این حال قایق‌های بادی بسیار مقرون به صرفه هستند و قیمت آنها در مقایسه با قایق‌های چوبی بسیار اقتصادی به نظر می‌رسد. این مزیت موجب افزایش محبوبیت قایق بادی در میان کاربران شده است.

ظرفیت قایق بادی

قایق‌های بادی در ظرفیت‌های متنوعی تولید می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید این قایق را بر اساس نیاز خود تهیه کنید. بنابراین چنانچه قصد دارید آن را برای کودکان خود تهیه کنید می‌توانید سایزهای کوچکتر را انتخاب کنید و اگر این قایق را برای امور حرفه‌ای می‌خواهید لازم است که سایزهای بزرگتر و حرفه‌ای‌تر را انتخاب نمایید.

قایق بادی

کاربردهای قایق بادی

قایق‌های بادی گزینه بسیار مناسب برای تفریح به شمار می‌آید. شما می‌توانید از این محصولات به صورت یک نفره دو نفره و خانوادگی استفاده کنید. البته برخی از افراد برای ماهیگیری نیز از قایق‌های بادی استفاده می‌کنند. بنابراین لازم است به هنگام خرید نیاز خود را در نظر بگیرید و خرید خود را بر اساس نیازتان انجام بدهید.

امکانات قایق بادی

با توجه به اینکه قایق‌های بادی در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود ممکن است این محصول دارای امکانات ویژه‌ای باشد که در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.
طناب قایق
برخی از انواع مدل‌های قایق بادی مجهز به طناب نجات هستند. این طناب می‌تواند در مواقع ضروری جان شما را نجات بدهد.
موتور قایق
برخی از قایق‌های حرفه‌ای به گونه‌ای طراحی می‌شوند که می‌توانید در انتهای آن موتور قرار دهید. بنابراین چنانچه علاقمند به نصب موتور هستید باید حتماً مدل مناسب را انتخاب نمایید.
کیت لوازم ماهیگیری
برخی مدل‌های قایق بادی ممکن است مجهز به کیت ماهیگیری باشند که می‌توانید از آن جهت ماهیگیری و تفریح استفاده نمایید.
پارو
برخی از انواع قایق بادی مجهز به پارو می‌باشند که می‌توانید از آن برای جابجایی استفاده کنید. پاروها در قسمت کناری قایق نصب می‌شوند و مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهند کرد.

قیمت قایق بادی
 
پمپ باد
در کنار برخی قایق‌های بادی یک پمپ باد نیز به شما عرضه می‌شود که می‌توانید از آن برای راه‌اندازی محصول استفاده کنید. البته شما می‌توانید از پمپ باد برقی نیز استفاده کنید تا این محصول را راحت‌تر راه‌اندازی نمایید.

کلام نهایی

در این مطلب از اینتکس شو به بررسی قایق‌های بادی و مزایا و کاربردهای آن پرداختیم. به خاطر داشته باشید قایق‌های بادی در انواع گوناگونی تولید می‌شوند و می‌توانند امکانات منحصر به فرد و ویژه‌ای داشته باشند. برای خرید قایق بادی با کیفیت و استاندارد می‌توانید از طریق وب سایت اقدام فرمایید.

مقالات مرتبط