فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
نکاتی که در خرید مبل شنی باید بدانید

نکاتی که در خرید مبل شنی باید بدانید

خرید مبل شنی راحتی

اگر یک روز سخت و طاقت فرسا در محیط کار خود داشته‌اید و اکنون پس از بازگشت به منزل دوست دارید در یک جای راحت دراز کشیده و به تماشای فیلم یا سریال مورد علاقه‌تان بپردازید بهترین انتخاب برای یک استراحت لذت بخش می‌تواند مبل شنی باشد. این مدل مبل مناسب لم دادن و دراز کشیدن در جلوی تلویزیون یا در کنار یک مکان گرم مانند شومینه یا بخاری است. همچنین شما می‌توانید از این مبل به هنگام بازی مطالعه کتاب و سایر فعالیت‌های در هنگام استراحت استفاده کنید.
چنانچه پس از خواندن این مقدمه شما هم علاقمند شده‌اید که یک مبل شنی برای منزل خود تهیه کنید بهتر است دست نگه دارید و این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. زیرا در این مطلب از اینتکس شو قصد داریم شما را با نکات مهمی که باید پیش از خریدن مبل شنی به آن توجه کنید آشنا کنیم. توجه به این نکات می‌تواند شما را برای خرید یک مبل شنی مطابق نیازهایتان به خوبی راهنمایی کند.

مبل شنی چیست؟

مبل شنی اولین بار در کشور ایتالیا تولید شد. احتمالاً با شنیدن عنوان این مطلب فکر می‌کنید که داخل این مبل‌ها پر از شن باشد اما باید بگوییم این تصور کاملاً غلط است! مبل شنی تنها به خاطر حالت نرم و انعطاف پذیری بالایی که دارد به نام مبل شنی یا بین بگ معروف شده است. چنانچه این مبل از شن پر شده بود انقدر سنگین می‌شد که دیگر نمی‌توانستید آن را حرکت دهید. اما داخل این مبل به طور هوشمندانه‌ای از دانه‌های یونولیت سبک و کم وزن پر شده تا شما بتوانید به راحتی آن را جابجا کنید و در هر نقطه از منزلتان که دوست دارید قرار بدهید.
این مبل‌ها کاملاً مطابق استانداردهای روز دنیا و به شکل طبی طراحی شده است. بنابراین استراحت بر روی آن می‌تواند از ستون فقرات و کمر شما محافظت کند تا شما دیگر به هنگام خواب کمردرد و گردن درد را تجربه نکنید. روکش این مبل نیز از انواع پارچه‌های ضد تعریق مانند چرم مصنوعی، مخمل، کتان، نخ، برزنت و مازراتی تولید می‌شود و طراحی آن در انواع شکل‌های پشتی‌دار دایره و مستطیل شکل امکان‌پذیر است.
 مبل شنی

مبل شنی از چه اجزایی تشکیل می‌شود؟

مبل‌های شنی از انواع پارچه‌های نرم و لطیف دوخته می‌شود و داخل آن از گرانول‌های یونولیتی سبک پر می‌شود. این مبل‌ها اکثراً به شکل دایره تولید می‌شود و زیر آن یک زیپ برای تخلیه یا اضافه کردن گرانول‌ها وجود دارد. طراحی این مدل مبلمان می‌تواند کاملاً به سلیقه مشتری انجام شود. یک مبل شنی به طور کلی از سه قسمت تهیه می‌شود که در ادامه آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

روکش مبل

روکش مبل اهمیت بسیاری دارد زیرا مستقیماً بر ظاهر مبل تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین طراحان از پارچه‌های مختلفی برای رویه مبل استفاده می‌کنند. رویه‌ها از جنس‌های مختلفی مانند پارچه‌های چرمی، جیر، خزدار و پلیشی تولید می‌شود و با دستگاه‌های پیشرفته برش دقیق می‌خورد تا کاملاً اندازه مبل شما باشد.
درباره جنس پارچه باید گفت که پارچه‌های مخمل و جیر سطح نرمی دارند و ضد تعریق می‌باشند. پارچه‌های چرم اصالت و زیبایی را برای شما به ارمغان می‌آورند و پارچه‌های پلی استر معمولاً عمر و دوام بسیار بالایی دارند. بنابراین شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود جنس مورد نظر برای روکش مبل را انتخاب کنید.

آستر مبل

این بخش عموماً از پارچه‌های مقاوم و ضخیم دوخته می‌شود و زیپی برای شارژ کردن گرانول‌ها در قسمت پایینی آن تعبیه می‌شود. خوبی آستر داشتن مبل این است که به راحتی می‌توانید آن را جدا کرده و بشویید.

محتوای داخلی مبل

دلیل شکل پذیری و انعطاف پذیری مبل شنی همین بخش محتوای داخلی آن است. این بخش آستر با گرانول‌های ریز ابر و فیبر پر می‌شود بنابراین مبل شما حالت نرم و راحتی به خود خواهد گرفت.

نکات مهمی که باید پیش از خرید مبل شنی به آن توجه کنید

برای خرید مبل شنی مانند هر وسیله دیگر نکات مهمی وجود دارد که باید پیش از خرید آنها را مورد توجه قرار دهید. در ادامه به نکات مهمی که باید پیش از خرید مبل شنی مد نظر قرار دهید اشاره خواهیم کرد:

قیمت مبل

شاید مهم‌ترین نکته پیش از خرید مبل شنی محدوده قیمت آن باشد. بنابراین لازم است ابتدا تعیین کنید که چه میزان هزینه‌ای را می‌خواهید برای مبل شنی صرف کنید. این کار می‌تواند گزینه‌های مد نظر شما را محدودتر کند تا بتوانید راحت‌تر مبل مناسب خود را انتخاب کنید همچنین تعیین محدوده قیمت باعث می‌شود محصولات اضافه حذف شود و تنها گزینه‌های مناسب برای شما باقی بماند.

نوع و جنس مبل شنی

اگر فکر می‌کنید مبل‌های شنی تنها یک مدل دارند باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. زیرا مبل‌های شنی در انواع مختلف یک نفره و دو نفره در بازار موجود هستند. بنابراین چنانچه برای استراحت شخصی قصد خرید مبل شنی را دارید می‌توانید از نوع یک نفره و دایره‌ای آن استفاده کنید.
اگر برای مطالعه و استراحت می‌خواهید مبل پشتی‌دار می‌تواند گزینه خوبی باشد. همچنین اگر پوست حساسی دارید و جنس مبل برای شما مهم است بهتر است از پارچه‌های نرم و ضد حساسیت استفاده کنید.

مبل شنی یک نفره
 
کیفیت دوخت و طراحی مبل شنی

دوخت با کیفیت و طراحی زیبای مبل شنی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین هنگام خرید دقت کنید تا عمر مقاومت مبل شنی شما بالا باشد تا نیازی به صرف هزینه مجدد برای خرید مبل جدید نداشته باشید.

اندازه مبل

اندازه مبل با توجه به فضای موجود در منزل شما بسیار مهم است. بنابراین بهتر است ابتدا تعیین کنید که مبل را می‌خواهید در کدام قسمت از منزل خود قرار دهید و چه سایزی از آن برای منزل شما مناسب است.

ضد آب بودن

یکی از نکات مهمی که خوب است به آن توجه کنید ضد آب بودن مبل‌های شنی است. ضد آب بودن روکش مبل شنی نشان دهنده کیفیت بالای پارچه روکش و دوخت بسیار عالی بدنه می‌باشد که اجازه نمی‌دهد آب به داخل مبل وارد شود. بنابراین بهتر است پیش از خرید حتماً این موضوع را بررسی کرده و از ضد آب بودن مبل شنی مطمئن شوید.

طراحی اصولی

نشستن به صورت ناصحیح می‌تواند یکی از دلایل آسیب دیدن ستون فقرات باشد. بنابراین بهتر است پیش از خرید مبل شنی حتماً توجه کنید که طراحی آن طبی و مطابق استانداردهای روز دنیا باشد تا بتوانید یک خواب راحت را بر روی آن تجربه کنید. طراحی طبی مبل شنی می‌تواند شما را از شر کمردرد و گردن درد خلاص کند و خوابی راحت را به شما هدیه بدهد.

متریال داخلی

برای پر کردن مبل شنی از انواع مختلفی از مواد استفاده می‌شود که از جمله آن می‌توان به الیاف، فیبر و گرانول یونولیت اشاره کرد. بهتر است پیش از خرید توجه کنید که مبل شما با بهترین نوع مواد پر شده باشد. به خاطر داشته باشید گرانول یونولیت در عین سبک بودن و استحکام بالا پس از مدتی نشست می‌کند و شما باید مجدداً گرانول یونولیت جدا خریداری کرده و مبل خود را پر کنید تا بتوانید راحتی سابق آن را به دست آورید.

قابلیت شستشو

مبل‌های شنی مانند سایر مبلمان منزل می‌تواند کثیف شود یا بو بگیرد. بنابراین بهتر است پیش از خرید توجه کنید که پارچه روکش مبل قابل شستشو باشد. همچنین توجه کنید که حتماً روکش و آستری مبل قابل جدا شدن باشند تا بتوانید به راحتی آنها را باز کرده و بشویید.

قیمت مبل شنی

مبل شنی در انواع مختلفی در بازار موجود است و قیمت آن نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. جنس پارچه روکش، نوع الیاف پر‌کننده مبل، سایز و ارتفاع مبل و موارد دیگر می‌تواند بر قیمت مبل شنی تاثیرگذار باشد. بنابراین چنانچه قصد خرید دارید بهتر است پیش از هر کاری قیمت به روز مبل شنی مورد نظر خود را استعلام نمایید.

تولید کننده مبل شنی
 
خرید مبل شنی

چنانچه پس از مطالعه این راهنما و دانستن نکات مهم پیش از خرید اکنون علاقمند شده‌اید که یک مبل شنی برای منزل خود خریداری نمایید می‌توانید خرید خود را از وب سایت اینتکس شو انجام دهید. اینتکس شو با در نظر گرفتن سلیقه‌های مختلف اقدام به تولید مدل‌های مختلف مبل شنی نموده است تا شما بتوانید مبل شنی مورد نظر خود را به آسانی پیدا کرده و خریداری نمایید.

مقالات مرتبط