فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
مزایا و معایب تشک بادی صندلی عقب ماشین

مزایا و معایب تشک بادی صندلی عقب ماشین

 ویژگی های تشک بادی صندلی عقب ماشین

هنگامی که به سفر می‌روید یا قصد دارید در طول شب در محل کار خود یا منزل استراحت کنید قطعاً داشتن یک محصول راحت که بتواند خواب آسوده‌ای برای شما به ارمغان بیاورد دارای اهمیت بسیاری می‌باشد. تشک بادی صندلی عقب ماشین از جدیدترین تشک‌های طراحی شده در بازار است که ویژگی‌های منحصر به فرد آن باعث افزایش محبوبیت این محصول شده است. تشک‌های بادی عمدتاً دارای طراحی‌های خاص و بی‌نظیری هستند که موجب انعطاف پذیری بسیار بالای آنها می‌شود. یکی از مل محبوبیت این تشک‌ها داشتن رویه مواج است که موجب ایجاد یک بستر خواب راحت برای شما می‌شود. بنابراین شما می‌توانید برای مدت طولانی از این تشک بادی استفاده کنید و بر روی آن دراز بکشید و بخوابید. این محصول نه تنها برای خوابیدن‌های کوتاه مناسب است بلکه شما می‌توانید از آن برای خوابیدن‌های طولانی مدت و شبانه نیز استفاده کنید. برای انتخاب یک تشک بادی خوب لازم است که مزایا و معایب این تشک‌ها را بشناسید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. بنابراین در این مطلب از اینتکس شو قصد داریم به بررسی مزایا و معایب تشک بادی صندلی عقب خودرو بپردازیم.

تشک بادی صندلی عقب ماشین

تشک بادی چیست؟

تشک بادی یک محصول بسیار کاربردی است که برای خواب راحت روی صندلی‌های عقب ماشین طراحی شده و بیشتر حجم آن را باد تشکیل می‌دهد. تشک‌های بادی موجود در بازار در طرح‌ها و ابعاد مختلفی تولید می‌شوند. این تشک‌ها ظاهری شبیه به تشک‌های معمولی دارند. با این تفاوت که داخل آنها به جای الیاف از باد پر می‌شود. حجم کم و وزن سبک این تشک‌ها موجب می‌شود که افراد به راحتی بتوانند از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کرده و تشک را جابجا کنند.
 

چگونه می‌توان تشک بادی را راه اندازی کرد؟

برای باد کردن تشک بادی بهتر است از یک پمپ باد برقی استفاده کنید. با بهره‌گیری از پمپ باد برقی قادر خواهید بود تا در کمترین زمان ممکن تشک را به اندازه دلخواه باد کنید. همچنین می‌توانید از یک سشوار برای باد کردن تشک استفاده کنید. به این ترتیب که سشوار را بر روی دکمه باد خنک قرار داده و آن را به ورودی تشک بادی متصل کنید تا تشک به اندازه دلخواه باد شود.
باید دقت کنید که تشک بادی برای استفاده راحت باید به میزان در نظر گرفته شده در راهنمای محصول باد شود. اگر باد کمتر باشد نمی‌توانید به راحتی روی آن استراحت کنید و چنانچه بیشتر از حد لزوم آن را باد کنید ممکن است موجب پارگی دستگاه شود.

ویژگی‌های تشک بادی

تشک بادی یک وسیله کاربردی است که به دلیل داشتن حجم کم می‌توانید به راحتی از آن در هر جایی استفاده کنید. جنس این تشک‌ها از پی‌وی‌سی درجه یک است که انعطاف پذیری بالایی دارد. همچنین رویه این تشک از مخمل ضد تعریق است تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. ساختار داخلی تشک‌ها از الیاف ابریشمی به صورت شبکه‌ای ساخته می‌شود. در واقع این الیاف جای فنرهای فلزی که در تخت‌های قدیمی استفاده می‌شد را می‌گیرد. الیاف به کار رفته موجب افزایش انعطاف پذیری تشک شده و استحکام محصول را نیز افزایش خواهد داد. این الیاف به مسطح شدن رویه تشک بادی نیز کمک کرده و بدن شما را در بهترین حالت ممکن قرار می‌دهد تا بتوانید خوابی آسوده و راحت داشته باشید. یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول طراحی در مدل‌ها و انواع مختلف است بنابراین شما می‌توانید به صورت یک نفره یا دو نفره از این تشک‌ها استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید این تشک‌ها تنها برای استفاده درون ماشین طراحی نمی‌شود. بدنه و پایه این محصول به صورت مجزا از یکدیگر طراحی می‌شود تا شما بتوانید از این تشک درون چادر مسافرتی به هنگام کمپ یا درون منزل و محل کار نیز برای خواب استفاده کنید.
در ادامه مطلب به بررسی مزایا و معایب استفاده از تشک‌های بادی می‌پردازیم تا شما بتوانید به راحتی یک تشک مناسب با سلیقه و نیازهای خود تهیه کنید.

مزایا و فواید تشک بادی چیست؟

تشک‌های بادی مزایا و فواید گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی هر کدام از آنها خواهیم پرداخت

قابلیت جابجایی آسان

تشک‌های بادی موجود در بازار سبک و کم حجم طراحی می‌شوند. این امر باعث می‌شود تا به راحتی بتوانید تشک‌ها را جابجا کنید. این تشک‌ها گزینه بسیار مناسبی برای سفر هستند. شما می‌توانید به راحتی این تشک را باد کرده و از آن استفاده کنید. هر زمان نیز که به تشک احتیاج نداشتید می‌توانید به راحتی باد آن را خالی کرده و تشک را داخل یک کیسه مخصوص قرار دهید و به راحتی جابجا کنید.

قابلیت تنظیم استحکام سطح تشک

با توجه به اینکه تمام تشک‌های بادی دارای پمپ‌های بادی قابل تنظیم می‌باشند. هر فرد بر حسب نیاز خود می‌تواند تشک را کم یا زیاد باد کند. این امر باعث می‌شود تا فرد بتواند استحکام تشک را بر اساس سلیقه و نیاز خود تنظیم نمایند. البته برخی تشک‌های بادی موجود در بازار دارای فناوری‌های پیشرفته‌ای هستند که می‌توان با لمس یک دکمه تشک را باد کرد. همچنین می‌توان میزان نرمی و سفتی تشک را به سهولت تنظیم کرد. بنابراین چنانچه شما تشک خود را نرم یا سفت می‌پسندید در هر دو صورت می‌توانید از تشک بادی صندلی عقب خودرو استفاده کنید و آن را مطابق نیاز خود تنظیم نمایید.

قابلیت استفاده برای بیماران

اگر شما گردن درد یا کمردرد دارید باز هم تشک بادی می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. شما با استفاده از این تشک می‌توانید در یک فضای آرام و نرم استراحت کرده و خوابی آسوده داشته باشید. تشک بادی طراحی طبی و استاندارد دارد که می‌توانید با خوابیدن بر روی آن از تشدید مشکلات مانند کمردرد و گردن درد خود جلوگیری کنید.

تشک بادی ماشین

همچنین اگر شما بیمار هستید و لازم است مدت زمان طولانی در جای خود دراز بکشید تشک بادی می‌تواند بهترین انتخاب باشد. زیرا ساختار این تشک به گونه‌ای است که گردش هوا در میان لایه‌های آن به خوبی انجام می‌شود. این امر می‌تواند از ایجاد زخم بستر در بیماران پیشگیری نماید. به همین دلیل تشک بادی می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای افراد بیمار باشد.
 
قابلیت استفاده در موقعیت‌های مختلف

شاید فکر کنید تنها کاربرد تشک بادی اینتکس بر روی صندلی عقب خودرو است. اما این فکر اشتباه است! از تشک بادی می‌توان در موقعیت‌های مختلفی استفاده کرد. پایه و بدنه این تشک به طور مجزا طراحی شده تا بتوانید از آن در موقعیت‌های مختلف استفاده کنید. شما می‌توانید از این تشک درون چادر مسافرتی به هنگام کمپ یا در منزل و محل کار نیز برای خوابیدن استفاده کنید. همچنین با توجه به طراحی ضد آب این محصول می‌توان از آن بر روی آب نیز استفاده کرد.

قابلیت شست و شوی تشک بادی

برای افزایش طول عمر تشک بادی بهتر است آن را به صورت منظم نظافت کنید. به دلیل استفاده از رویه قابل شستشو شما می‌توانید به راحتی این محصول را شسته و تمیز نمایید. بنابراین چنانچه تشک بادی شما به مرور زمان چرک شده و سطح آن کدرتر شده است می‌توانید با یک دستمال نمناک آغشته به شامپو فرش آن را تمیز کنید. سپس باید تشک بادی را با استفاده از یک سشوار و یا قرار دادن در زیر نور آفتاب خشک کنید. 

به خاطر داشته باشید استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن تشک بادی می‌تواند موجب آسیب رسیدن به تشک بادی شود. زیرا قدرت ماشین لباسشویی بسیار بالا بوده و می‌تواند به بدنه حساس تشک آسیب برساند. علاوه بر این چنانچه تشک بادی شما بوی بدی می‌دهد می‌توانید با استفاده از جوش شیرین این بو را از بین ببرید. برای این کار باید جو شیرین را بر روی تشک بادی پخش کرده و در حدود یک ربع تا نیم ساعت به آن اجازه استراحت بدهید. پس از گذشت نیم ساعت می‌توانید با جاروبرقی جوش شیرین پخش شده بر روی تشک را جمع آوری نمایید.

معایب تشک بادی صندلی عقب خودرو

تشک بادی در کنار مزایای فراوانی که دارد معایبی نیز دارد که در ادامه به بررسی این معایب نیز خواهیم پرداخت.

حساسیت تشک بادی

یکی از مهم‌ترین معایب تشک بادی حساسیت آن هنگام استفاده است. چنانچه تشک را بیش از حد نیاز باد کنید ممکن است پایه‌های تشک دچار باز شد و ظاهر تشک شما به هم بریزد.

همچنین این تشک‌ها نسبت به اشیا نوک تیز و برنده و اجسام داغ بسیار حساس می‌باشند و هرگونه تماس تشک با این موارد می‌تواند موجب پارگی و سوراخ شدگی تشک شما شود. البته پارگی برخی تشک‌ها قابل تعمیر به وسیله وسیله پنچرگیری می‌باشد اما برخی دیگر از تشک‌ها قابلیت ترمیم ندارند و شما باید یک تشک نو خریداری نمایید.

نرم بودن بیش از حد تشک‌های بادی

ممکن است شما پس از خرید تشک بادی به هنگام استراحت بر روی آن احساس کنید که درون تشک فرو می‌روید. این ذهنیت اشتباه است که فکر کنید سفتی و محکمی تشک‌های بادی در حد تخت خواب‌های با تشک‌های فنری یا چوبی می‌باشند. در واقع تشک‌های بادی بسیار نرم و ارتجاعی هستند و ممکن است سفتی مورد نظر شما را نداشته باشند.

تشک بادی صندلی عقب ماشین
 
دشوار بودن راه‌اندازی تشک

عموماً ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی تشک‌های بادی استفاده از پمپ باد برقی است. عیب اصلی این پمپ‌ها ایجاد سر و صدای بسیار زیاد است. بنابراین ممکن است شما برای راه‌اندازی تشک با مشکلاتی مواجه شوید. همچنین اگر پمپ باد برقی در دسترس نداشته باشید نیز احتمال دارد نتوانید تشک بادی را راه اندازی نمایید.

کلام نهایی

این تشک‌های بادی مزایایی از جمله سهولت حمل و نقل و قابلیت استفاده در هر مکان و شرایطی را دارند. اما در کنار این موارد حساسیت بیش از حد و احتمال پارگی و سوراخ شدن تشک و همچنین دشوار بودن راه اندازی از جمله معایب این تشک‌های بادی به حساب می‌آید.
در این مطلب به بررسی مزایا و معایب تشک‌های بادی پرداختیم تا شما بتوانید به راحتی برای قیمت تشک بادی صندلی عقب و خخرید تصمیم بگیرید و بتوانید با در نظر گرفتن این مزایا و معایب تشک مناسبی انتخاب نمایید. چنانچه پس از مطالعه این مطلب تصمیم به خرید تشک بادی گرفته‌اید می‌توانید خرید خود را از فروشگاه اینتکس شو انجام بدهید که در زمینه فروش انواع محصولات بادی مانند تشک و تخت خواب سابقه چندین ساله دارد. برای ثبت سفارش می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده در همین وب سایت یا منوی ثبت سفارش آنلاین با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط