فروشگاه اینتکس شو
اینتکس شو
  درباره ما   تماس با ما   اینستاگرام
۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۶۱ ۰۲۱-۴۴۳۸۱۷۵۴
روش استفاده قرص کلر استخر

روش استفاده قرص کلر استخر

 قرص کلر استخر آنزیم دار یا کات کبود دار و انواع قرص های کلر 90 درصد و 70 % که در بسته های 1 کیلو گرمی به تعداد 5 عدد قرص 200 گرمی میباشند جهت ضد عفونی کردن و گند زدایی آب استخر پیش ساخته اینتکس و تمامی استخر های بتنی درسایز های بزرگ و کوچک و حجم آب های زیاد و کم استخر ها استفاده میشود . قرص کلر مناسب برای ماندگاری بیشتر آب استخر و به تعویق انداختن و تعویض آب استخر نقش مهمی دارد . قرص های کلر 90 % و 70 % کات کبود دار و قرص کلر ساده 200 گرمی در بسته های 5 عددی بهترین مواد شیمیایی کلیدی و مفید برای حفظ و نگهداری آب استخر است و با خرید قرص کلر استخر از فروشگاه رسمی و نمایندگی مرکزی قرص کلر در ایران سایت اینتکس شو از پاک شدن آب استخر مطمئن میشوید و با خیالی آسوده در آب شنا کنید .

بنابراین اگر بخواهیم آب استخر کاملا ضد عفونی و آری از هر گونه باکتری و میکروب های مضر باشد و تمامی جلبک‌های داخل استخر را به طور کامل از آب استخر و دیواره‌های آن جدا کنیم و از بین ببرید و کاملا برای شنا کردن مناسب باشد استفاده از کلر عالی خواهد بود . برای اینکه روش صحیح استفاده از کلر را بیاموزید به این چند نکته توجه کنید : جلبک‌های تشکیل شده در دیواره‌ها و کف استخر را به وسیله ابزاری مانند برس استخر که انواع مختلف پلاستیکی و فلزی دارد به نسبت جنس بخش درونی استخر استفاده کنیم و در استفاده از این برس باید توجه داشته باشیم که تمام قسمت‌های داخلی و نهان استخر و گودی‌ها و پستوهایی که ممکن است جلبک‌ها در آنجا لانه کنند را به خوبی به وسیله برس تمیز کرده باشیم . از آنجا که میزان کارایی کلر با میزان اسیدی یا قلیایی بودن آب استخر رابطه مستقیم دارد تنظیم  pH آب استخر از دیگر اقداماتی است که باید انجام دهیم تا کلر موثرتر عمل کند . پس می‌توانیم موادی را به آب اضافه کنیم تا میزان قلیایی یا اسیدی بودن آب را به همان میزان که دلخواه ما است تنظیم کنیم .

قرص کلر

علت سبز شدن آب استخر

دلیل سبز شدن آب استخر های پیش ساخته و بتنی و حوض چه های بزرگ اب نما به میزان زیادی مربوط به مقدار جلبک های کف و دیواره استخر میشود بنابر این دقت در میزان استفاده از قرص کلر و کات کبود نوعی پیشگیری می‌شود و سبب می‌گردد که روند رشد جلبک‌ های جوان نیز متوقف شود . اگر میزان جلبک هایی که روی سطح آب شکل گرفته‌اند زیاد باشند و ظاهر و شفافیت آب استخر را  از بین بده باید از جلبک ‌کش‌های قوی مخصوص جمع آوری جلبک استفاده کنید و ازبین رفتن کامل جلبک ‌ها اطمینان حاصل کنید .

استفاده از کات کبود یا سولفات مس

کات کبود یکی دیگر از موادی است که می‌توان برای جلوگیری از جلبک زدن بدنه و کف آب استخر جلوگیری کرد و به علت دارا بودن سولفات مس که در کات کبود وجود دارد بسیار موثر عمل کرده و آب استخر و دیواره ها جلبک نمیزند . برای خرید و استفاده از مواد ضد جلبک و همچنین نوع کارایی آن‌ها و حتی خطرات ناشی از استفاده از این مواد شیمیایی توجه داشته باشید و سعی کنید که بهترین گزینه را انتخاب نمایید . برای اطمینان بیشتر از خطرات ناشی از مواد شیمیایی که در اب استخر استفاده میکنید توصیه می‌شود حدودا یک شبانه روز به این مواد شیمیایی ضد جلبک برای از بین بردن جلبک‌ها فرصت دهیم و همچنین برنامه زمانی استفاده از آن را نیز روی یک بار در هفته تنظیم کنیم . در مقدار استفاده از مواد ضد جلبک نیز توجه کافی و اطلاعات درست را به کار گیریم .

کات کبود

طریقه مصرف قرص کلر

برای استفاده از قرص کلر استخر آنزیم دار و ساده به چند نکته توجه کنید : برای انداختن قرص کلر در آب حتما از سبد قرص کلر پلاستیکی سایز بزرگ استفاده کنید و به اندازه نیاز قرص را در داخل سبد پلاستیکی قرار بدهید و سپس درب سبد را ببندید و داخل آب بیندازید . سبد قرص کلر به علت حالت شناور بر روی آب حرکت میکند و آرام آرام قرص کلر را از قسمت دریچه هایی که دارد در آب حل میکند و در زمان چند ساعت تمامی قسمت های استخر را ضدعفونی و میکروب ضدایی میکند . برای استفاده از قرص کلر و میزان استفاده نسبت به حجم آب استخر تغییر میکند . مصرف قرص کلر برای هر 10000 لیتر آب در یک هفته یک عدد قرص کلر آنزیم دار کافی است و کاملا آب را ضد عفونی میکند . برای مثال اگر استخر شما گنجایش  40000 لیتر آب را دارد برای یک هفته اول 4 عدد قرص کلر نیاز است تا به صورت کامل آب استخر را گند زدایی کند . توجه داشته باشید برای اینکه رنگ کف و دیواره استخر از بین نرود قرص کلر را در سبد قرص کلر قرار دهید و سپس استفاده کنید چرا که با انداختن مستقیم قرص کلر به داخل استخر رنگ قسمت هایی که قرص قرار میگیرد از بین خواهد رفت .

قرص کلر

ویژگی مهم قرص کلر استخر

قرص کلر ۲۰۰ گرمی یا 3 اینچی اندازه مناسبی برای سبد ها و شناور های پلاستیکی استخر یا فیدر های اتوماتیک هستند و به راحتی قابلیت استفاده را دارند  . قرص کلر ۲۰۰ گرمی را می توان داخل اسکیمر برای مخازن آب استخر اضافه کرد و در چند ساعت آب را ضد عفونی کرد . قرص کلر باکتری های بیماری زا و سایر آلودگی های آب استخر را از بین می برند و کمک بسزایی به سبز نشدن کف و دیواره استخر میکند . توجه داشته باشید هر عدد قرص کلر 200 گرمی 90 درصد برای 10000 لیتر آب در یک هفته کافی است و نتیجه مطلوب را مشاهده می کنید . انتخاب هیپو کلرید کلسیم یا قرص کلر مناسب آب استخر ها یک تصمیم بسیار مهم است و بهتر است مطمئن شوید که قرص کلر خریداری شده بهترین نمونه و بهترین کیفیت را داشته باشد . اگر قرص کلر به نظر کار آمد نیست مطمئن شوید منبع توزیع کلر ، جریان آب مناسب برای حل  کردن کلر را دارد یا نه و برای مثال اطمینان حاصل کنید که شناور دارای تبادل مناسب و منافذ باز در آب است . بهترین زمان برای استفاده از قرص کلر آب استخر و دیگر مواد پاک کننده آب استخر شب میباشد  که هم دور از دور از دسترس کودکان قرار مگیرد و نیز در زمان چند ساعت شب آب استخر کاملا ضد عفونی میشود . خوردن کلر بسیار خطرناک است و وجود کلر در آب برای آبزیان مضر میباشد و اثرات جانبی زیادی نیز بر آنها دارد .

سبد پلاستیکی قرص کلر


برای استفاده از قرص کلر باید از وسیله ای به نام شناور یا سبد قرص کلر بهره برد و با قرار دادن قرص کلر در سبد و انداختن آن در آب آرام آرام در سطح آب استخر به صورت شناور حرکت میکند و از تماس مستقیم قرص کلر به بدنه استخر جلوگیری کرده و از تغییر رنگ کف و پوسیدگی بدنه استخر پیش ساخته و استخر های بتنی جلوگیری کند . مصرف قرص کلر و ابعاد سبد قرص کلر به نوع استفاده و اندازه استخر و حجم آب استخر بستگی دارد و میتوان به صورت کم و یا زیاد قرص های کلر را در سبد قرار داد . سبدهای پلاستیکی دارای شیارهای تنظیم شونده جهت ورود و خروج آب به داخل سبد هستند که بر روی بدنه شناور قرار دارد و با ماندن سبد قرص کلر بر روی آب و گردش در کل استخر و حل شدن در آب سبب ضد عفونی شدن آب استخر و میکروب زدایی میشوند .
روش آزمایش قرص کلر
اگر در هنگام استفاده فکر میکنید که قرص کلر مشکل دارد و اثر مطلوبی ندارد، برای تست کردن قرص کلر می توانید مقدار کمی قرص کلر را در یک لیوان آب شیرین آزمایش کنید و کاملا حل کنید و مقدار کلر را با دستگاه کیت کلر سنج آزمایش کنید . هرگز انواع قرص کلر ضد عفونی کننده را با مواد شیمیایی مانند پاک کننده های خانگی مخلوط نکنید زیرا واکنش شیمیایی خطرناکی ممکن است شکل بگیرد . گاز های قرص کلر بسیار خطرناک میباشد و در زمان باز کردن بسته بندی کلر و حل نمودن آن در آب احتیاط کامل شود تا گاز کلر از طریق حلق و بینی استشمام نشود و در صورت تماس کلر خشک و یا پودر با چشم ، سریعا با آب فراوان بشوید و به پزشک مراجعه کنید .

قرص کلر

روش نگهداری صحیح قرص کلر


اطمینان حاصل کنید کلر در معرض رطوبت و نم نباشد و حتما در مکان خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود ، قرص کلر را در ضرف های در بسته و محکم نگهداری کنید. تماس با مواد قابل احتراق ممکن است باعث آتش سوزی شود . بعد از استفاده کلر و جا به جایی بسته بندی دست ها را با آب بشویید .

بهترین نوع قرص کلر کدام است ؟


بهترین قرص کلر کات کبود دار باید تا آخرین گرم آرام آرام در آب حل شود و از طرفی به صورت کامل در آب حل شود و باقیمانده ای نداشته باشد , بهتر است قرص کلر حاوی آنزیم، سولفات مس، کات کبود، باشد تا از رشد و زیاد شدن جلبکهای ریز میکروسکوپی که سبب سبز شدن رنگ آب استخر و نیز لیز شدن آب و کف و دیواره های استخر میشوند جلوگیری شود . قرص های کلر در استخرهای شنا برای از ویروس ها ، پروتوزو ها و باکتری ها خلاص شویم . آنها یک ماده شیمیایی مفید برای حفظ و ضد عفونی کننده آب استخر هستند، به شما کمک می کند که استخر شنا را تمیز نگه دارید و برای مدت طولانی آن را ضد عفونی کنید .

قرص کلر استخر

کلر یا هیپوکلریت کلسیم متداول ترین ماده ضد عفونی کننده آب است که تمامی کسانی که استخر دارند چه شخصی و چه عمومی از این ماده استفاده میکنند و کاربرد گسترده ای دارد . قرص کلر بصورت 65 درصد , 70 درصد , 90 درصد تولید میشود اما انواع قرص کلر سایت اینتکس شو تنها بصورت ۹۰ % بوده که هر کدام کاربرد متفاوتی در تصفیه آب و ضد عفونی استخر دارند . انواع قرص کلر ۲۰۰ گرمی آنزیم دار، قرص کلر دانه دار ۹۰ % مخصوص تصفیه آب استخر های پیش ساخته و قرص های کلر ۲۰ گرمی ساده و کات کبود دار جهت ضد عفونی کردن آب جکوزی و آبنماها با قدرت پاک کنندگی بالا و حلالیت ۱۰۰ % در آب و بدون ته نشینی از طریق سایت اینتکس شو مرکز فروش قرص کلر در ایران به قیمت نمایندگی خرید و فروش و در بازار عرضه میشود . جهت خرید قرص کلر 90 درصد انزیم دار با همکاران ما در این شعبه تماس بگیرید .

 

مقالات مرتبط